SANQUIS PLUS - Když děti malují, tvoří ... po síti |
Jak žily naše prababičky, jaké zvyky naši předkové dodržovali, jaké svátky slavili? Jak bydleli, co jedli, jaká řemesla provozovali... To bylo téma mezinárodní výtvarné soutěže pro děti Malujeme po síti, kterou už popatnácté pořádá Český rozhlas. Na jeho adresu tentokrát přišlo na 3000 prací z deseti zemí, ty nejzajímavější budou od 9. 6. do 30. 10. 2010 vystaveny v pražském Letohrádku Kinských.
|
|
|
Obrázky, grafiky, plastiky, loutky, animace... Malí výtvarníci z České republiky, Slovenska, Indie, Indonésie, Dánska, Bosny a Hercegoviny, Běloruska, Litvy, Ruska a Keni se nezalekli historizujícího tématu. „Trochu jsme pochybovali, zda pro současné děti už nebude svět prababiček odtažitý, ale ony nás překvapily šíří svých nápadů i znalostí. A také smyslem pro humor i detail! Podívejte se na tuhle keramiku – babička sype zrní slepicím. Babička a slepice skvěle vyvedené a zrní? Samozřejmě opravdové a v obálce ještě přišla další dávka do zásoby, abych ho mohla rozsypat, až budu instalovat v expozici,“ líčí nadšeně Lenka Kupková, dlouholetá organizátorka soutěže. Stejně jako v předcházejících ročnících přizvala ke spolupráci řadu škol, nezapomněla ani na handicapované děti. Adolf Born, Lucie Seifertová, Kamil Hlubuček a další výtvarníci pak ve dvou kolech hlasovali po síti o pracích, které budou do konce října vystaveny v Musaionu – Národopisném muzeu NM v pražském Letohrádku Kinských. Slavnostní vernisáž proběhne 8. června a bude příležitostí k předání cen vítězům a zároveň výtvarným workshopem pro malé i velké. „Bude tu zase skvělá atmosféra,“ těší se Lenka Kupková. „Víte, proč tuhle soutěž vlastně podnikáme? Pro radost, kterou přináší. Nezapomenu třeba na holčičku, která za svůj obrázek dostala vodicího psa. Tak ji to povzbudilo, že dnes už nepotřebuje vozík!“ Vítězné práce si můžete prohlédnout také na www.rozhlas.cz/malujeme. Další kolo soutěže vyhlášeno v lednu 2011 (více na: http://deti.rozhlas.cz)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SANQUIS PLUS |
|
GALERIE SANQUIS |
|
PORADNA |
|
|