Tradiční vozy s nápadem
Luděk Vokáč  
SANQUIS č.91/2011, str. 102

Návrat ke kořenům
Volkswagen se hned na třech místech na světě najednou pochlubil novou generací legendárního brouka. Auto nese název Beetle a svými tvary se daleko více blíží původnímu modelu, který před tři čtvrtě stoletím stál u zrodu automobilky Volkswagen. Sportovní karoserie s nízkými okny ukrývá kvalitní interiér, ve kterém rovněž nechybí zajímavé retro prvky. K nim patří hlavně přihrádka na rukavice před spolujezdcem a plochá přístrojová deska s lakovaným panelem. Ten může být ve vyšších stupních výbav vyveden v barvě karoserie. Na rozdíl od legendy má novodobý brouk už podruhé motor vpředu. Na výběr budou benzinové a dieselové turbomotory s výkony v rozmezí 100–200 koní.

Luxusní i úsporná novinka

Automobilka Citroën před časem v Číně ukázala svůj nejnovější přírůstek do luxusní řady DS. Model s označením DS5 je prozatím největší luxusní vůz značky. S délkou 4,5 metru patří kamsi na rozhraní střední a nižší střední třídy, rozvor 2,73 metru jej řadí spíš do té vyšší. Auto má originálně tvarovanou karoserii, která je na pomezí mezi hatchbackem a kombi. Tyto vlastnosti mu pomáhají vyhnout se přímé konfrontaci s německou prémiovou konkurencí. Výrobce slibuje cestovní komfort srovnatelný s luxusními grand tourismo kupé vozy, dostatek prostoru a úsporný provoz. Nejúspornější bude hybridní verze s dvoulitrem HDI a elektromotory na zadní nápravě.

Proti osvědčeným modelům

Mercedes vzdává svůj netradiční přístup k nižší střední třídě vozů. Nový Concept A-Class ukazuje, že příští áčkový mercedes nebude jakési jednoprostorové MPV, ale klasický hatchback. Kromě dynamického třídvéřového modelu, který půjde především po BMW jedničkové řady, se dočkáme i pětidvéřového kousku, sedanu se siluetou kupé a elegantního kombi. V plánu je dále MPV, které nahradí současný model B, a můžeme se těšit i na malý „teréňák“. Ten pro změnu půjde po krku BMW X1 nebo novému Audi Q3.

Objevování jednou objeveného

Také Audi ukazuje, jak bude vypadat jeho nový kompaktní model. Koncept nové generace A3 sice stojí na podvozku současného modelu RS3, po designové a technické stránce je ale zcela nový. Studie se překvapivě ukázala v provedení sedan – to nabídne automobilka především zákazníkům v USA a Asii, my v Evropě se můžeme těšit i na klasický tří- a pětidvéřový hatchback. Mimochodem, sedan A3 je s délkou 4,44 metru větší než dvacet let staré Audi 80, které tehdy patřilo do střední třídy.
 
Foto: archiv automobilek


obsah čísla 91 ročník 2011





poslat e-mailem



SANQUIS PLUS




GALERIE SANQUIS




ORBIS PICTUS



PORADNA