Tradiční vozy s nápadem |
Luděk Vokáč |
SANQUIS č.91/2011, str. 102 |
Návrat ke kořenům Volkswagen se hned na třech místech na světě najednou pochlubil novou generací legendárního brouka. Auto nese název Beetle a svými tvary se daleko více blíží původnímu modelu, který před tři čtvrtě stoletím stál u zrodu automobilky Volkswagen. Sportovní karoserie s nízkými okny ukrývá kvalitní interiér, ve kterém rovněž nechybí zajímavé retro prvky. K nim patří hlavně přihrádka na rukavice před spolujezdcem a plochá přístrojová deska s lakovaným panelem. Ten může být ve vyšších stupních výbav vyveden v barvě karoserie. Na rozdíl od legendy má novodobý brouk už podruhé motor vpředu. Na výběr budou benzinové a dieselové turbomotory s výkony v rozmezí 100–200 koní.
|
|
|
Luxusní i úsporná novinka Automobilka Citroën před časem v Číně ukázala svůj nejnovější přírůstek do luxusní řady DS. Model s označením DS5 je prozatím největší luxusní vůz značky. S délkou 4,5 metru patří kamsi na rozhraní střední a nižší střední třídy, rozvor 2,73 metru jej řadí spíš do té vyšší. Auto má originálně tvarovanou karoserii, která je na pomezí mezi hatchbackem a kombi. Tyto vlastnosti mu pomáhají vyhnout se přímé konfrontaci s německou prémiovou konkurencí. Výrobce slibuje cestovní komfort srovnatelný s luxusními grand tourismo kupé vozy, dostatek prostoru a úsporný provoz. Nejúspornější bude hybridní verze s dvoulitrem HDI a elektromotory na zadní nápravě.
|
|
|
Proti osvědčeným modelům Mercedes vzdává svůj netradiční přístup k nižší střední třídě vozů. Nový Concept A-Class ukazuje, že příští áčkový mercedes nebude jakési jednoprostorové MPV, ale klasický hatchback. Kromě dynamického třídvéřového modelu, který půjde především po BMW jedničkové řady, se dočkáme i pětidvéřového kousku, sedanu se siluetou kupé a elegantního kombi. V plánu je dále MPV, které nahradí současný model B, a můžeme se těšit i na malý „teréňák“. Ten pro změnu půjde po krku BMW X1 nebo novému Audi Q3.
|
|
|
Objevování jednou objeveného Také Audi ukazuje, jak bude vypadat jeho nový kompaktní model. Koncept nové generace A3 sice stojí na podvozku současného modelu RS3, po designové a technické stránce je ale zcela nový. Studie se překvapivě ukázala v provedení sedan – to nabídne automobilka především zákazníkům v USA a Asii, my v Evropě se můžeme těšit i na klasický tří- a pětidvéřový hatchback. Mimochodem, sedan A3 je s délkou 4,44 metru větší než dvacet let staré Audi 80, které tehdy patřilo do střední třídy.
|
|
|
|
|
|
|
obsah čísla 91 |
|
ročník 2011 |
|
témata |
|
SANQUIS PLUS |
|
GALERIE SANQUIS |
|
PORADNA |
|
|