Auta pro každou příležitost |
Luděk Vokáč |
SANQUIS č.88/2011, str. 84 |
Nejdřív kombík, potom sedan Jarní ženevský autosalon přinesl nespočet různorodých novinek. Mezi ty praktičtější patří nové Hyundai i40, které bude konkurovat bestsellerům, jako jsou VW Passat, Ford Mondeo nebo třeba Škoda Superb. Nový korejský model střední třídy se nečekaně představil nejprve v provedení kombi, sedan bude následovat na podzim. Necelých 4,8 metru dlouhý kombík nabídne dostatek místa a zpočátku bude k dispozici se čtyřmi motory. Benzin spaluje šestnáctistovka s výkonem 99 kW a dvoulitr o výkonu 130 kW, což představuje nadprůměrné hodnoty. Nafta může pohánět jeden ze dvou motorů o objemu 1,7 litru. Výkony jsou 85 a 100 kW, spotřeba slabšího z nich dosahuje pouhých 4,3 litru na 100 kilometrů. Později přijde ještě silnější varianta dieselu.
|
|
|
Futuristická nádhera BMW se v Ženevě pochlubilo konceptem Vision ConnectedDrive. Futuristický roadster disponuje nádhernými linkami, ve vysokém pontonu karoserie a malých dveřích najdeme odkaz na legendární model Z1 s dveřmi zajíždějícími do podlahy. Vision ConnectedDrive ukazuje novou koncepci interiéru a spolupráci vozu s internetem. Spolujezdec může data, která vyhledá na velkém displeji, zobrazit řidiči na novém head-up displeji, který je nově schopen 3D zobrazení. Třeba navigační pokyny se tak k řidiči postupně blíží stejně jako sama odbočka.
|
|
|
Dvojí tvář Land Roveru V Ženevě prezentoval Land Rover, britský specialista na „teréňáky“, dva naprosto odlišné a přitom velmi příbuzné vozy. Nový Range Rover Autobiography je nejdražší a nejluxusnější auto, jaké kdy značku neslo. Dva pasažéři vzadu mají maximum komfortu a mohou využívat možností dvou standardně dodávaných tabletů iPad. Studie Range_e, první hybridní Range Rover, vychází z modelu Sport. Silné osmiválce vyměnil za dieselový šestiválec a elektromotory, na kilometr jízdy vyprodukuje jen 89 gramů CO2. To odpovídá zhruba 3,5 litrům nafty na 100 kilometrů.
|
|
|
Mercedes pro milovníky BMW Ve střední třídě nejsou kupé zrovna běžnou karosářskou variantou. Mercedes na toto pole s třídou C vstupuje vůbec poprvé. Kupé bude konkurovat především trojkovému BMW stejného zaměření a má k Mercedesu přilákat mladší zákazníky. Zpočátku bude k dispozici pět motorů, čtyři čtyřválce a jeden šestiválec. I nejsilnější motor 3,5 V6 má mít průměrnou spotřebu jen 6,8 litru na 100 kilometrů, diesel s manuální převodovkou spotřebuje pouze 4,4 litru nafty.
|
|
|
|
|
|
|
obsah čísla 88 |
|
ročník 2011 |
|
témata |
|
SANQUIS PLUS |
|
GALERIE SANQUIS |
|
PORADNA |
|
|