Hledá se nejlepší ekovozítko |
Pavel Kočička |
SANQUIS č.70/2009, str. 116 |
Ekologický trabant Přestože by jméno výrobce tohoto vozu – totiž hračkářské firmy Herpa – mohlo naznačovat, že půjde jen o model, nový Trabant nT 2012 bude opravdové auto. Na trh by mělo přijít v roce 2012 a na rozdíl od svého předchůdce, modelu 601, bude zcela ekologické – jezdí na elektřinu. Lithiová baterie je umístěna u zadních kol a uděluje autu dojezdovou vzdálenost 160 kilometrů. Nabít se dá jednofázově ze zásuvky za osm hodin, nebo třífázově za dvě hodiny. Háčkem ovšem je, že společnost Herpa teprve musí sehnat investora, který na rozjezd výroby nového trabantu poskytne 30 milionů eur.
|
|
|
Nový cee’d lépe sedí Před třemi lety by si nikdo nedokázal představit, že se mezi nejpopulárnější auta „vyšvihne“ stroj s podivným názvem Kia cee’d. Letos přišel jeho korejský výrobce s inovovanou verzí. Vylepšilo se řízení a pérování, takže na českých silnicích by cee’d měl lépe sedět. Základní pětidveřová verze s motorem 1,4 je oproti staršímu modelu levnější o deset tisíc a dá se pořídit za 289 tisíc korun. V základní výbavě Active nechybí šest airbagů, ale za stabilizační systém ESP musí zájemce zaplatit dvacetitisícový příplatek.
|
|
|
Astra se inspiruje u Insignie Opel Astra vzor 2010 je postaven na zcela nové platformě, kterou využívají také další modely bývalého koncernu GM, například Chevrolet Cruze nebo Volt. Design je výrazně omlazený, působí dynamicky a moderně. Inovativní LED světla používá astra nejen pro denní svícení, ale také u koncových světel. V základní výbavě je motor 1,4 EcoFlex o výkonu 120 nebo 140 koní, v rozšířené výbavě jsou motory 1,4 nebo 1,6. První pětidveřové modely astry lze čekat již koncem tohoto roku, další přijdou na trh v roce následujícím.
|
|
|
‚Nákupní taška‘ od Peugeotu Vymyslet úsporné, ale přitom bezpečné auto – to je hlavní trend poslední doby v oblasti vývoje nových automobilů. V Peugeotu se vrátili k základům a pozvali na pomoc také kolegy z Michelinu. Výsledkem je ekologická kombinace motorky a auta designem připomínající brouka... Vozítko pohánějí dva elektromotory o výkonu 20 koní a lithium-ionová baterie umožní cestování do vzdálenosti 120 kilometrů. Zajímavostí je volant, který byl nahrazen motorkářskými řídítky.
|
|
|
|
|
|
obsah čísla 70 |
|
ročník 2009 |
|
témata |
|
SANQUIS PLUS |
|
GALERIE SANQUIS |
|
PORADNA |
|
|