reklama




naši partneři
 
reklama


Praktické vozy různých podob
Luděk Vokáč  
SANQUIS č.87/2011, str. 100


Ferrari s pohonem všech kol
Automobilka Ferrari v lednu doslova šokovala odbornou i laickou veřejnost. Představila revoluční model FF (zkratka Ferrari Four), který nabízí netradiční karoserii ve stylu kombi-kupé (anglicky označovaná jako shooting brake), a poprvé v historii značky nabídne firma pohon všech kol. Prostorné cestovní GT s délkou přes 4,9 metru nahrazuje model 612 Scaglietti a díky velkému vnitřnímu prostoru (kufr pojme 450 litrů nákladu) bude konkurovat i populárním čtyřdvéřovým kupé, jako je Aston Martin Rapide nebo Porsche Panamera. Dvanáctiválec s objemem 6,3 litru dává výkon 660 koní a 683 Nm. Ferrari FF jede maximálně 335 km/h a na stovku zrychlí za 3,7 sekundy. Opravdu praktický nejen dálniční expres.

Kombi mezi nejlepšími

Pomalu ale jistě ožívající automobilka Saab přiváží na autosalon do Ženevy kombi své největší řady 9-5. Jmenuje se SportCombi a alespoň z hlediska designu ctí tradice automobilky. Se zbytkem automobilové produkce si praktický Saab opravdu nespletete. Technicky je model shodný se sedanem, kufr kombi tentokrát pojme 527 litrů nákladu a sklopením sedadel jde zvětšit až na 1600 litrů. To jistě nejsou ani v dané třídě rekordní hodnoty, ale nedostatkem prostoru Saab rozhodně netrpí. Víko kufru může mít elektrické otvírání s dálkovým ovládáním. Zákazníci si novinku budou moci objednávat již za pár týdnů, první auta dorazí v září.

První fiat z Ameriky
Spolupráce koncernu Fiat a jím zachráněného Chrysleru již nese ovoce. V Ženevě se právě představuje první fiat s americkými kořeny. Sedmimístné MPV pojmenované Freemont vychází z modelu Dodge Journey a nahrazuje nepříliš úspěšný a od loňska zastavený model Ulysse. Freemont se bude vyrábět v USA, dostane však dvoulitrový turbodiesel Fiat ve dvou výkonových verzích (140 a 170 koní) a šestistupňovou manuální převodovku. Později dorazí i verze s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a také benzinovým šestiválcem Chrysler 3,6 litru s výkonem 276 koní.

Ze závodů zpět na silnici
Na lednovém autosalonu v Kataru představil Volkswagen neobvyklou studii Race Touareg 3 Qatar. Auto vychází ze závodního speciálu VW Touareg pro legendární Rallye Dakar, který letos mimochodem obsadil všechna pódiová umístění. Koncept Race Touareg ale smí na rozdíl od závodního speciálu i do běžného silničního provozu a podle tvůrců půjde pravděpodobně o nejextrémnější SUV současnosti. S motorem o výkonu 310 koní zrychlí na stovku pod 6 sekund a s 18palcovými pneumatikami a velkou světlou výškou si poradí i s extrémním terénem.
 
Foto: archiv automobilek


obsah čísla 87 ročník 2011





reklama




reklama
poslat e-mailem








ORBIS PICTUS



PORADNA







 
webdesign: Filip Pešek