reklama




naši partneři
 
reklama


Módní etiketa podle Ladislava Špačka
Ladislav Špaček  
SANQUIS č.87/2011, str. 93


Zatímco dříve byly svetry mnohem častějším oděvem u mužů i u žen, nyní ustupují ze scény. Repertoár zvláště dámského oblečení se natolik rozšířil, že odsunul svetry na okraj zájmu.

U mužů zase vytlačila svetry sportovní saka. Svetr je dnes oblečení pro volný čas, pro neformální přátelská setkání, slušivý kardigan se uplatní v šatníku úřednice nebo prodavačky. Tenké svetry se nosí jako vhodný doplněk do saka a nahrazují tak formálnější vesty. Oblíbenější jsou pulovry než kardigany, i když v posledních letech se módní domy, zvláště v Anglii, snaží o renesanci kardiganů v pánském šatníku. Svetr je klasický a tradiční britský oděvní prvek. V Británii si uchovává prestiž, u nás byl nahrazen buď sakem u starší generace, nebo mikinami u mladých. Svetr je pohodlný, a proto je oblíbeným neformálním oblečením. Na společenských akcích ovšem nedáváme přednost pohodlí, tam je důležitější dodržet dress code. Ve svetru – a to ani v různých slušivých variantách – nemůžeme vyrazit do divadla, na recepci, na koncert, na večeři do dobré restaurace a už vůbec ne na ples.
 
archiv L. Špačka


obsah čísla 87 ročník 2011





reklama




reklama
poslat e-mailem








ORBIS PICTUS



PORADNA







 
webdesign: Filip Pešek