Při nákupech nemusíme myslet jen na sebe, ale také na dobročinnost. Koho podpoříme?
… mladé designéry Loni se v rámci školního projektu studentů grafi ckého designu a vizuální komunikace Jakuba Karouše a Jana Klosse spojily dvě tradiční značky Baťa a Botas. Studenti vybrali model botasek Classic 66 a vyvedli jej v nových, netradičních a mladistvých barvách. Za svůj návrh získali řadu ocenění včetně ceny Czech Grand Design. Na jaře se objevila již třetí kolekce.
… opuštěné a znevýhodněné děti Primárním cílem charitativního projektu Teribear – spojení Nadace Terezy Maxové dětem a provozovatele hypermarketů Interspar – je podporovat náhradní rodinnou péči a profesionalizaci pěstounských rodin. Do kolekce Teribear přispěla i česká návrhářka Klára Nademlýnská, když vytvořila pro Teribear sadu triček s krajkovým medvídkem a doplnila ji šperky.
… kreativitu a mladé hemato-onkologické pacienty Nákupní tašky Coccinelle Kids z bílého plátna s koženými uchy jsou k dostání ve dvou velikostech. Taška se prodává s barevnými fixkami a návodnou knihou od anglické kreslířky Karen Wall, aby děti mohly rozvíjet svou kreativitu. Zisk z prodeje tašek jde na podporu italské nadace Fondazione Magica Cleme Onus, která pomáhá malým pacientům hemato-onkologického oddělení nemocnice San Gerardo v italské Monze.
… pitnou vodou špatně zásobený třetí svět Deset procent z výtěžku z vybraných produktů letní plážové módy věnuje značka H&M mezinárodní charitativní organizaci Water Aid (www.wateraid.org), která pomáhá získávat přístup k pitné vodě obyvatelům nejchudších oblastí světa. Největší část takto získaných obnosů putuje na projekty Water Aid v Bangladéši, kde sídlí někteří dodavatelé firmy.
… zemětřesením zdevastované Haiti Hned několik módních firem se rozhodlo pomoci neštěstím postiženému Haiti. V butiku Ciro ve Freeportu Hatě je možné zakoupit originální šperk s názvem „Srdce pro Haiti“. Čistý výnos bude kompletně věnován iniciativě „Soused v tísni“. Část z výtěžku z prodeje tašky Goodie Bag Coccinelle jaro 2010 jde na financování projektu Francisville – město řemesel, který má zajistit samostatnou budoucnost chlapcům a dívkám, kteří opouštějí sirotčince na chudém Haiti (www.nphitalia.org). Haiti pomáhá i New Yorker: ve všech evropských prodejnách jsou k dostání trička a odznaky s motivy speciálně vytvořenými pro kampaň získávání finančních prostředků pro Haiti. Z ceny trička 139 Kč putuje na tuto aktivitu celých 70 Kč.